Començat ja a finals del primer trimestre i al llarg d'aquest segon... Tram3 s'ha engescat en la construcció de màquines amb intenció poètica
introduint la roda (element generalment clau dels mitjans de
transport).
El nostre projecte artístic té dos grans fases abans de construir la màquina poètica.
PRIMER PAS: poesia visual.
Clau de Joan Brossa |
Joan Brossa com a poeta visual. A l'igual que passa a la poesia escrita els
seus poemes tenen un missatge clar i contundent, mentre que en altres, en
canvi, són molt més ambigus i subtils. Acceptar aquesta idea vol dir acabar amb
el típic què significa? capaç de fer desaparèixer la màgia al més poètic dels
treballs.
Els alumnes de 3r descobreixen i experimenten la poesia visual. Crear significats utilitzant la matèria tradicional de la poesia, la
paraula, i afegint-hi elements propis de la imatge i la plàstica.
Poema objecte de Joan Brossa |
Els alumnes de 4t s'atreveixen amb el poema objecte.
SEGON PAS: màquina i moviment.
Conceptes bàsics de mecànica: moviment, eix
cigonyal i motoret elèctric.
Fer màquines poètiques serà per ells, fer
poesia visual però atenent a un altre element l'expressivitat del qual cal
controlar: el moviment.
Esbós de Jean Tinguely per la seva màquina escultòrica Hannibal II |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada