dimecres, 27 d’abril del 2016

DEL PLA AL VOLUM. 3r I LES FIGURES A PARTIR DE DESENVOLUPAMENTS.

El volum
Entenem per volum la porció de l’ espai que és ocupada per un cos.
El punt no té cap dimensió, indica una posició; la línia és unidimensional, només té longitud, el pla és bidimensional i, en canvi, el volum és tridimensional.

Comprendre el volum
La percepció del volum es fa a través del nostre sistema sensorial, que ens permet comunicar-nos amb l’ entorn. Els sentits de la vista i el tacte son els que intervenen en la percepció del volum.
  • El tacte ens dóna informació relacionada amb les qualitats materials dels objectes, fruit del contacte directe matèria i el seu volum.
  • Amb la vista percebem la distància que hi ha entre els objectes i la tridimensionalitat de les seves formes.


Del pla al volum
El mot volum té l’ origen en la paraula llatina “volvere” que vol dir desenvolupar, embolicar, corbar, plegar. Això ens suggereix maneres diferents de construir volum a partir del pla.

Construir figures a partir de desenvolupaments. El desenvolupament d’ una figura s’ obté estenent-ne totes les cares sobre una superfície. A continuació, es retalla la silueta obtinguda i es plega per cadascuna de les arestes fins a formar el cos. Les pestanyes  s’ utilitzen per enganxar les cares obtingudes.








Els artistes de 3r s'han atrevit a crear animals a partir de l'observació del seu desenvolupmanet i fins i tot s'han inventat algun.




ARTISTA RECOMANAT: PETER CALLESEN. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada